söndag 12 juni 2011

The beginning

Idag börjar det. Hur det redan kan vara dags känns helt omöjligt men nu är dagen här, dagen D. Idag ska jag äta frukost länge med min mamma sedan sätta igång att städa mitt rum. Byta lakan i sängen och röja undan alla onödiga grejer, för att sedan lägga fram kläder och andra grejer som ska packas ner inför kommande vecka. När man tänker efter och tänker att det bara är fem dagar, så känns det inte så länge, men jag tror ändå att de här dagarna kommer kräva rejält mycket av oss. Vi inser nog inte riktigt hur hårt vi kommer behöva plugga under de timmarna vi inte kör bil. Det kommer bli hårdare än vad det är i skolan, för våran del. Konstigt nog har inte nervositeten visat sig sådär jättemycket än. Jag är mest spänd på att få bosätta mig i mormors lägenhet med Moa.

Två körlektioner á 55 minuter per dag, i fem dagar. Teori och allt vad det nu är uppepå det. På fredag hoppas jag på att vi åker hem tidigt, eller så tidigt som det går, eftersom det på kvällen nalkas Skatevibration och party. Helgen blir nog annars ganska lugn, för att sedan åka tillbaka på söndag igen. Tre och en halv dagar med samma schema, kanske ännu tuffare. Sedan är vi framme vid midsommar. Tiden kommer springa iväg. Hela sommaren kommer vara ett enda virrvarr.

Igår kom jag hem från jobbet med 4400 kronor i lön. I mitt spara-kuvert ligger just nu 7400 kronor. Det är löjligt mycket pengar. Dock kommer lite av det att åka med mig idag. Att jag fick med mig så mycket pengar hem igår förvånade mig och jag var tvungen att fråga chefen så att det verkligen stämde. Jag hade förväntat mig runt 1000-lappen eftersom jag endast jobbat två gånger den här månaden, men det visade sig att semesterersättningen för hela året lades på den här lönen vilket låg på 3300 kr. Jag tar upp pengarna ur kuvertet ibland bara för att känna på dem, de betyder mycket inför London-resan i sommar. Gaaah.

1 kommentar:

  1. Åh, gud vad härligt med så mycket pengar haha! :)

    SV: Men åh tack, vad söt du är! :)

    SvaraRadera