fredag 17 juni 2011

Borta bra men hemma bäst

Det är så skönt att vara hemma. Man tror inte att man ska sakna sitt hem så mycket när man åker bort för att bo någon annastans ett tag, men det är verkligen en skum känsla. Även om jag älskar att ta hand om mig själv och sådär så är det underbart att få mat serverad tre gånger om dagen, sova i sin egen säng i rummet man haft som sitt eget i flera år och stöta på mamma i trappan.

Tröttheten hänger över mig och känns som den väger ett ton. Dock ska jag inte sova än utan ska om en dryg timme gå ner till bussen och åka in till Alingsås för att spendera kvällen där. Det är Skatevibration och Potatisfestivalen på samma dag, vilket betyder massa trevliga människor som vi inte träffat sedan i fredags. Det är också väldigt skumt, det känns som att vi inte har träffat dem på flera månader men ändå är det bara en vecka. Men en vecka utan människor man vanligtvis träffar dagligen är en tuff vecka.

Den här helgen ska jag njuta av att vara hemma, gråta ut, slappna av, plugga lite teori och kanske få med mig mamma till Trollhättan för att köpa kläder. Mina pengar skriker på mig, de vill handlas upp. Jag vet att jag inte borde, men jag har sett så mycket fina kläder på internet som jag vill komma åt. Speciellt på BikBok. Kanske, att det blir en sväng imorgon, om jag har tur.

Annars.. tja. Nu tänkte jag slå mig ner vid köksbordet och måla om mina naglar innan jag ska gå. Prata med mamma lite. Försöka släppa ner mina spända axlar. Inse att det är sommarlov, även om det inte gills som det än.

På onsdag är vi inbokade på halkkörning. Vi ska samlas vid körskolan tjugo över sex på morgonen. Det känns sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar