torsdag 23 juni 2011

Mobilkameran duger när inget annat finns





















Lite bilder min mobilkamera har tagit de senaste två veckorna. Som ni ser har jag och Moa lyxat till det ibland, med tårta och bullar och sådär. Men det måste man faktiskt få unna sig när man pluggar så hårt. Jag har inte tagit med alla bilder som tagits när vi suttit i soffan och pluggat, det skulle bli alldeles för tråkigt. Där har vi faktiskt spenderat den största delen av våran tid.

Helgen mellan de två intensiva veckorna var det Potatisfestivalen och Skatevibrationen väldigt trött fredag. Mamma bakade tårta för att testa sina kunskaper till kommande helg och vi åt lunch på Sally's med en ganska tyst Frida.

Vi plockade upp tårtan ur frysen morgonen innan vi skulle på halkan och åt den på kvällen, resten åt vi upp idag. Vi var på Myrorna och jag fyndade second hand för första gången i mitt liv. Bilden ger inte jackan rättvisa alls, den är såååå mycket finare i verkligheten, och att den bara kostade mig 216 kronor gjorde ingenting det heller. Det där med second hand har aldrig varit min grej, som sagt, men nu jävlar. De små burkarna med gulliga "förklaringar" på innehåll var så charmiga så jag bara var tvungen att fånga dem på kort. Dock följde de inte med mig hem.

Hem. Nu är jag hemma. I Sollebrunn. Jag hör mammas röst från altanen nedanför och det valkas pizza till middag följt av jordgubbar. Jag har stekt köttbullar inför morgondagen och planerar att sova riktigt ordentligt inatt. Att jag idag tog mig in på motorvägen för första gången är värt att fira. Även om det inte gick så bra som det borde gjort så är det ju faktiskt det.

Imorgon är det midsommarafton. Ska firas med finaste tjejerna hos Frida i Alingsås och jag tror det kommer bli alldeles jättebra. Tack för mig. Tjohej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar