onsdag 8 juni 2011

Ledig onsdag

Onsdag. Ledig. Fortfarande samma hemska värme. Vad hände med den härliga sommarvärmen och med att kunna ligga ute och sola hela dagarna? Det här är bara jobbigt och huvudvärksframkallande.

Jag var i skolan igår, helt i onödan. Jag gjorde ingen nytta, vet inte ens varför jag åkte dit. Eller jo, det vet jag, det var för att jag trodde att jag skulle träffa Eric efteråt men det visade sig att han inte mådde bra. Istället blev det fika på det nya cafét, mat hos Moa och sedan tillbaka till stan för bio.

Det nya cafét var mysigt, men jag fick ett dåligt intryck av personalen som verkade väldigt ointresserade av sina kunder. Det kan ha att göra med att allt är nytt för dem så förhoppningsvis blir det bättre. Eller rättare sagt, det kommer bli bättre eftersom världens finaste bästaste människa är där och provjobbar idag! Åh, jag är så glad för din skull vännen, så himla glad. Det passar dig perfekt, och därifrån kan du kanske ta dig vidare till högre ställen senare. Så himla bra!

Jag har ett bröd på jäsning just nu, för första gången i mitt liv. Jag har aldrig bakat bröd förut, men igår fick jag ett recept av Moa som skulle vara enkelt och det kan jag ju inte annat än hålla med om. Om jag lyckas eller inte, det återstår att se.

Filmen vi såg, Pirates of the Carribean 4, var kanske en liten besvikelse. Jag hade inga höga förväntningar på den alls i och med att de tagit bort två av de karaktärerna som gjorde hela filmen och det var tur. Allas våran kära Jack Sparrow var lika bra som vanligt men Penelope Cruz förstörde filmen genom att vara allmänt irriterande, plus att ingenting direkt överraskade en genom filmens gång. Vissa händelser hade man räknat ut redan från början och ja, nä det var den sämsta i Piratesserien än så länge.

Senare idag ska jag åka till stan, gå till Ungdomsmottagningen för att få nytt recept, kanske träna och sedan vidare på husvisning med mamma. Det var längesedan vi var på det nu så det ska bli spännande. Vi har liksom lagt det åt sidan lite, emot min vilja. Kanske kan det här leda någonstans, i och med att pappa inte hade varit hypernegativ till just detta huset.

1 kommentar:

  1. tack för att du är så glad för min skull!!! Det är verkligen jätte skönt att veta det <3 alltid! Du är bäst<3 puss

    hoppas din pappa släpper taget om Sollebrunn snart <3

    SvaraRadera