söndag 26 juni 2011

Life will smile for you

Jag vet inte vilket om är värst; väckas av väckarklocka eller av skrikande kråkor utanför fönstret. De ligger nog ganska jämnt. Är det inte det ena så är det det andra, och imorgon ska vi till Borås igen.

Igår spenderade jag nästan tre timmar på altanen med mamma, pappa och farmor. Även Christian gjorde oss sällskap vissa stunder. Det dracks kaffe till en början med när klockan blev halv sex hade det tagit slut för längesen och vi hade hunnit bli hungriga. Då lämnade jag altanen för att starta min dator för första gången den dagen, bra jobbat för att vara jag. Maten började förberedas på nedervåningen och jag plockade åt mig alla vindruvor innan maten ens var klar. Det gjorde att jag inte åt så mycket men det grillade köttet och de ugnsbakade färskpotatisarna smakade gott.

Satt sedan i soffan och försökte stå ut med att mamma satte på Vi hade iallafall tur med vädret igen, men dne var så otroligt usel att jag vid tjugo över tio gick upp och la mig. Läste lite i Carolina Gynnings bok - som kan vara den sämsta jag läst - och somnade när jag släckte lampan. Tröttheten hade inte direkt blivit bättre av en middagslur.

Idag måste jag ta tag i teorin igen. Jag vill verkligen inte men det måste göras. Enligt mamma skulle det bli 19 grader och sol idag men jag vet inte om jag tror på det. I mitt rum är det ganska kallt just nu. Det hade dock suttit ganska bra med värme nu. Imorgon åker vi tillbaka till Borås för två körlektioner på raken och teorilektion på kvällen. Sen ska vi inte tillbaka förrän i augusti. Tack och lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar