fredag 30 december 2011

hejdå sverige

Om två och en halv timme åker vi från Sollebrunn mot Landvetter via Alingsås för att hämta upp Eric. Jag fattar det inte. Det känns som jag har stressat mig igenom den här veckan för att hinna träffa i alla fall några av mina vänner innan jag åker och är borta i över två veckor. Senast igår fick jag lite panik över att jag inte hade packat, även om jag nästan var färdig med det.

Jag tror inte att det slog mig att vi skulle åka förrän igår morse. Jag har ju pratat om det länge och sådär, men inte fattat att det är på riktigt. Nu när det gått två år sedan jag var där senast så känns det så himla långt bort. Overkligt, helt enkelt.

Sedan igår kväll har jag gått omkring i min onepiece, tittat på Vampire Diaries sent in på natten och jobbat några timmar. Funderat på om jag har tillräckligt med kläder med mig, när jag antagligen har för mycket. Tänkt ut hur jag ska få plats med allt i nessesären, vilket inte lyckades utan jag har nu en nessessär och två plastpåsar med grejer. Dessa jäkla astmamediciner.

Annars är det nog ganska lugnt, allt blir på ett sätt mycket lättare när man åker på kvällen istället för morgonen. Då behöver inte allt vara färdigt dagen innan utan man kan lugnt och sansat titta igenom allt flera gånger innan man måste packa in i bilen. Dessutom blir man till slut trött på planet och somnar av ren trötthet, istället för att behöva tvinga sig själv att sova några timmar.


Ja, jag kommer ha med mig den här stora klumpen till dator för att kunna göra skolarbeten på. Jag är tveksam på om jag kommer ha tillgång till internet men jag tror att det ska gå åtminstone på vissa ställen på hotellområdet. Kanske kommer jag kunna uppdatera med lite bilder någon gång ibland, eller så håller jag helt enkelt på det tills vi kommer hem igen den sjuttonde januari.

Och så gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar