fredag 16 december 2011

lite london och så

Så var det fredag igen. Sista fredagen i skolan den här terminen. Skönt att den är över, den och alla andra dagar den här veckan som i princip bara gått ut på att strosa runt och ha migrän. Sjuk sådan också, förmodligen tack vare mina käkar som är spända hela tiden.

I alla fall så har det inte hänt någonting. Jo, det är klart att det har, men ingenting som är värt att berätta. Igår var jag i och för sig i stan med Moa för första gången på jag vet inte hur länge. Hon var med som lite hjälp att hitta en julklapp till Eric och det slutade med att även hon köpte en julklapp till sin kusin. Jag är nöjd med klädesplagget jag hittade till Eric, väldigt nöjd faktiskt. Nu gäller det bara att han själv gillar den med.

Idag fuskade jag och skippade sista lektionen, precis som mer än häften av klassen gjorde. När jag kom hem frågade min bror mig om vi ändå inte ska köpa en julklapp till våra föräldrar. Det bestämdes redan när vi bokade Thailandsresan att vi inte skulle köpa några julklappar i år, men varför inte överraska dem lite? Jag kom på den briljanta idén att boka en Londonresa till dem under helgen då pappa fyller 50. Han har ändå sagt att han inte vill vara hemma och de har pratat om att åka iväg, så vi hjälper dem helt enkelt på traven lite. Farmor kommer vara med och lägga ut mer än hälften av pengarna och sedan delar jag och min bror på resten. Därför blir det inte så mycket pengar vardera, skönt det när man är fattig. Jag tror de kommer bli riktigt glada och riktigt överraskade.

Den här fredagskvällen har jag bokat upp med att ligga hemma och ta det lugnt. Somna lagom sent och sova lagom länge imorgon. Annars är planerna att träffa Eric och på söndag ska granen upp i vardagsrummet och julgodis bakas. Allt för julkänslan nu när det inte finns ett enda spår av snö - förutom haglet som attackerade mig under min promenad alldeles nyss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar