torsdag 1 december 2011

och så var det december

Nu är det december, åtminstone enligt kalendern. Ute är det snarare oktober, regn och rusk hela dagarna. Dessutom blir det aldrig ljust och snö verkar vi inte få än på ett bra tag. Det är synd, tycker jag. I år är första året på länge jag faktiskt vill ha snö. Mycket för att den dagen man åker på Jul på Liseberg blir allt så mycket finare när det ligger snö och man kan dricka varm choklad utan att bli svettig för att det inte är minusgrader i luften. Det finns knappt någon mening med att åka dit, fast det ska vi göra ändå.

Idag har vi, precis som förra torsdagen, spenderat hela dagen i Göteborg. De första timmarna på dagen tillbringades i bilen då vi körde fel och fel om och om igen. För mig som satt bakom ratten var det riktigt stressande och hysteriskt men vi kom fram till slut. Vi var på studiebesök på Scandinavian Photo vilket faktiskt var riktigt kul. Omväxlande och intressant. De hade otroligt mycket saker, både nya och begagnade. Allt från fotopapper, till väskor och inlåsta objektiv för 70 tusen kronor.

Lunchen åt vi på Ikea. Ja, kanske inte det första stället man kommer på att äta lunch på men där hamnade vi iallafall efter många om och men. De flesta ville ha köttbullarna men jag trotsade det och åt fläskytterfilé. Det var sådär. Hem till Aqua och ner i källaren där vi tittade på bilder på väggen och gamla diabilder i storformat. Imponerande hur man kunde få så skarpa bilder förr. Vi lämnade Göteborg strax efter halv fyra och även på hemvägen hamnade vi fel, men det löste sig ganska snabbt och vi kunde glida fram på motorvägen hela vägen till Alingsås.

Imorgon är det fredag igen och jag ska för första gången sedan i somras ut och festa. Det lockar mig just nu inte alls men förhoppningsvis kommer det när jag står framför spegeln och gör mig fin imorgon. Det är mitt första besök på hotellet i Alingsås, vilket jag inte har några höga förväntningar på alls. Lika bra det, tänker jag. Annars i helgen ska jag jobba åtta timmar på söndag och sedan är det måndag igen. Två hela skolveckor kvar innan det är jullov. Hur kan det ens vara sant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar