måndag 9 januari 2012

från trettiogradigt thailand

Hej. Eller hur jag nu ska börja det här. Vi är lite mer än en vecka in på semestern och har nästan exakt en vecka kvar. Idag återvände vi till Ao Nang och Baan Suan Resort efter fem dagar på Koh Lanta. Det var otroligt härligt att bo nära stranden och slappa hela dagarna, äta lunch när man var hungrig och sedan ligga i solen resten av dagen. Kvällarna avslutades antingen med middag på någon av restaurangerna på stranden eller i Saladan med mat och shopping.

Jag har fyndat en del fina grejer som jag nog aldrig kommer ångra att jag köpte. Jag och Amanda hittade världens finaste lilla affär med massa virkat och handgjorda smycken, sånt som är svindyrt i Sverige. Jag ska visa detta när jag kommer hem. Dessutom hade Barbro hittat en affär med silversmycken som vi letade reda på och där köpte jag ett par örhängen med stora pärlor och äkta silver som jag ska bära på studentbalen.

Apropå studentbalen så ska jag, mamma och Amanda åka in till Ao Nang imorgon där jag ska få prova min klänning för första gången. Jag är riktigt riktigt spänd på hur den kommer se ut. När det regnade en dag i början av vår vistelse här åkte jag och mamma ner till ett av ställena i Ao Nang och bläddrade i katalogerna. I en av dem hittade vi den ultimata klänningen på en av de första sidorna. Den var inte alls som jag hade tänkt mig från början, men så himla fin. Efter lite ändringar i längd och färg skickades ordern iväg och imorgon ska den alltså finnas så jag kan prova. Förmodligen kommer den inte sitta perfekt nu första gången utan behöva lite finputsning men ändå, jag kommer se hur den ser ut!

På onsdag är det invigning för Ao Nang Villas, det enorma projektet som pågår bara en halv kilometer från vårt hotell. Vi är inte inblandade i det mer än att mamma och pappa kommer med förslag på hur de ska marknadsföra och liknande. För en stund sedan vad jag med dem för att titta på det huset som ska vara färdigt tills på onsdag och visas på invigningen. Det var inte i närheten av färdigt invändigt men huset står på plats och man kunde se framför sig hur det kommer se ut när det är färdigt. Otroligt häftigt!

Ja, annars händer det inte så mycket här. Vi solar och badar, men om vi har otur kan det vara slut med det nu. Enligt yr.no ska det bli regn resten av tiden, något som skulle vara så fruktansvärt deprimerande så ni anar inte. Det går inte att göra någonting alls när det regnar här, man sitter som handikappad inne på hotellrummet och blir bara deppig. Så det hoppas vi inte på.

Vi hörs när jag kommer hem om en vecka sådär med de få bilder jag tagit - pinsamt nog är de inte många alls. Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar