söndag 20 november 2011

magkatarr och liseberg

Hela alltet bara är emot mig. Jag fick motsträvigt stanna hemma igår kväll och istället läsa om och se bilder på hur mina vänner hade det hos Moa. Med den magkatarr jag åkt på efter en veckas förkylning och ingen matlust what so ever så är det inte roligt att vistas bland folk, alls. Magen pratar mer än vad jag själv gör och värker närhelst den vill - ofta väldigt olämpligt. Illamående som trycker i hela ansiktet. Istället spenderade jag kvällens alldeles för många timmar i soffan, tittade på Sex and the city, 2 ½ men och Så mycket bättre. I slutet av det sistnämnda somnade jag och bestämde mig för att gå och lägga mig, även om klockan bara var tio. Och jag somnade så fort jag släckte lampan.

Idag har jag målat mina naglar i mammas nya nagellack hon fick i försenad födelsedagspresent igår. Det är mörkt vinrött och jag älskar det. Kan hända att jag kommer använda det mer än vad mamma själv kommer göra. Jag väntar på att Eric ska vakna, vilket inte verkar hända de kommande timmarna. Man vet aldrig hur länge han sover när det inte är någon hemma som kan väcka honom. Tanken är att jag ska åka till honom och att vi senare ikväll ska åka till Liseberg där lampor pryder hela området. Få lite julkänsla såhär i slutet av november. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar