måndag 28 november 2011

in a war with god

Jag har en känsla av att Gud muckar gräl med mig. För inte mer än två veckor sedan låg jag hemma helt död, utan att kunna äta. Nu är sjukdomen tillbaka. Halsont som orsakat att jag inte kunnat sova inatt och en snorig näsa. Det är väl sån här vintern kommer vara, fram och tillbaka med förkylningar.

Gårdagen blev inte riktigt som planerat. På grund av Berit kraschade våra planer att åka till Göteborg och dessutom min plan att ta bilen till Alingsås. Både jag och mamma blev lite skrämda av tanken att jag skulle köra ensam hem i mörkret när det när som helst kunnat välta ett träd över vägen. Istället blev det pizza och bio i Alingsås och sedan Transformers tills jag somnade och inte orkade kolla mer. Vi såg Tintin. Jag vet inte vad jag tyckte om den, hade inga direkt förväntningar så besviken blev jag inte. Men det var inte heller det bästa jag sett.

Jag sitter nu vid köksbordet och försöker plugga mediakommunikation med ingen som helst framgång. Det går liksom inte in. Jag tror jag ska värma en lussekatt och sätta mig och titta på Sex and the city istället. Åtminstone ett avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar