fredag 18 november 2011

grått och hängigt

Det är inga långa skolveckor vi tar oss igenom nu. Speciellt inte denna då jag legat hemma två av veckans fem skoldagar med någon mystisk sjukdom. Jag är fortfarande inte helt bra, känner att jag går runt och ser ut som ett vandrande spöke i ansiktet och ibland snurrar det till i huvudet så jag måste luta mig mot något. Men så tråkigt som det är att ligga hemma i soffan hela dagarna så var det helt enkelt inte värt att stanna hemma en dag till. Jag fick ju faktiskt spendera fyra timmar med min älskade efter skolan också, en bra start på helgen.

Det ser dessutom ut att bli en ganska bra helg. En kväll hos Moa imorgon och en dag med Eric på söndag. Och så är vi ju lediga på måndag men då blir det nog plugg för min del. De lediga timmar jag har imorgon ska jag bara ta det lugnt, kolla igenom lite fler gamla Thailandsbilder kanske. Nu är det inte långt kvar, 6 veckor kom jag och Eric fram till på vägen hem idag.

Livet går ganska tungt framåt just nu. Jag känner mig lite nere och grå, inte bara för att jag varit sjuk. Vädret är tråkigt och det är sådär hemskt höstigt som det borde varit i oktober. Jag längtar faktiskt efter riktigt mycket snö så att kvällarna blir iallafall lite ljusare. Jag vill ha lite riktig vinter i år igen, vandra omkring på Liseberg med älskling och köpa honom julklappen jag planerat sedan länge. Det vill jag ha innan vi åker bort till värmen.

1 kommentar: