torsdag 29 september 2011

Ganska vanligt och tråkigt sådär

Det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Eller, egentligen gör det väl det, men det finns liksom inget sätt att sätta ord på det och därför blir det väldigt motsträvigt att sätta sig ner och skriva om vad som händer. Det är på väg att bli höst, trots att väderprognoserna för några dagar framöver säger att det ska bli hela tjugo grader varmt. Löven har börjat ramla av träden och de börjar se sådär nakna ut. Man kan ha tjocka kläder på sig utan att dö av värme och det är faktiskt ganska fint. Det enda som saknas är nya tjocka stickade tröjor i min garderob som jag inte riktigt har pengar till just nu. Kanske, kanske att jag kan unna mig något när studiebidraget kommer på fredag.

Annars då? Jo, jag går i skolan fem dagar i veckan - varav tre är ganska korta. Nu har vi kommit fram till torsdag och en heldag för första gången den här veckan. Efter den här veckan är det bara fyra veckor kvar till höstlov. Jag myser med min pojkvän och fikar en del. Tre veckor kvar tills jag ska tatuera mig. Det är overkligt, jag tänker inte på det alls lika mycket längre men när jag väl gör det blir jag alldeles skakis.

Ikväll hoppas jag på att vi får bokat våran Thailandsresa. Under skoldagen igår fick jag ett sms från min pappa där han bad oss kolla upp så vi inte har några prov under den tiden vi ska vara borta - vilket dock inte är så lätt att veta ett halvår i förväg. Han avslutade även smset med att skriva att vi har tänkt boka senast imorgon kväll; alltså idag. Så förhoppningsvis är det äntligen dags, det hade varit så himla skönt att ha det att se fram emot nu när hösten kommer med sitt mörker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar