fredag 23 september 2011

En alldeles speciell fredagsmorgon

Det är något med de här höstmorgnarna. När det fortfarande är mörkt när man går upp men långsamt, långsamt blir ljusare ju mer tiden går. Snart blir det inte ljusare. Snart är det mörkt enda tills man kommit till skolan och ännu lite längre.

Men iallafall. Det blev något alldeles speciellt under bussvistelsen idag. Jag lyssnade på en aukustisk version av Kings and queens och stirrade ut på alla träd som ven förbi utanför bussens fönster. En älg stack upp sitt huvud en gång och det harmoniserade så fantastiskt. Det är liksom meningen att den låten ska lyssnas på på det sättet; vid gryningen, eller lite senare så man hinner vakna till, då djuren vaknar och letar mat och träden ser lite grågröna ut. Jag har bestämt mig för att någon helg, när jag inte jobbar, ska jag ta bilen ut till Idåsen sådär tidigt på morgonen. Ta med mig frukost och äta den ensam vid sjön, fota järnet och lyssna på låtar som Kings and queens. Jag tror nästan att min fredagskväll får gå åt till att fixa en ny spellista. Japp. Absolut. Nu ska jag bara komma ihåg det också. Vad ska det bli för väder imorgon? Kanske ska jag sätta klockan på halv sju?

2 kommentarer: