onsdag 7 september 2011

8.11

Veckorna försvinner. Vi är snart i mitten av september. Snart är det jul. Snart är det här året slut. Snart närmar vi oss allt vad studenten innebär. Det är knappt så man tror att det är sant. Redan nu börjar snacket om studentflak och studentmössor. Jag tror inte jag talar för mig själv när jag säger att det känns som att det bara är någon månad kvar när det börjar diskuteras sånna här saker. Dessutom studentbalen som är något väldigt stort i Alingsås och nu börjar de som inte har någon att gå med stressa upp sig en aning. Jag har tur. Jag har min fina pojkvän.

Jag har blivit mörkhårig igen, såhär i början av hösten var det dags. Än så länge är jag ovan och det känns lite för mörkt, åtminstone när jag är osminkad och sådär. Men förhoppningsvis vänjer jag mig snart. Det var iallafall skönt att få klippt bort de slitna topparna, som var fyra centimeter långa men väldigt få så det var inte mycket hår som låg på golvet när jag var färdig.

Det pratas husvisningar och Thailand vid matbordet på kvällarna. Det sistnämnda kanske mer aktuellt. Jag har återigen svårt att bestämma mig för om jag ska åka med. Det är det där med att åka över nyår och missa det största på hela året. Att inviga det största året i våra liv, typ. Jag vet inte. Jag hade hellre åkt vid sportlovet. Mycket hellre.

2 kommentarer:

  1. Hur kände du förra året? Var det värt att stanna då :) ?

    SvaraRadera
  2. Både ja och nej. Nyår är ju något extra men det kan vara min absolut sista chans att åka med till Thailand på ett tag. Och värmen lockar ju ganska rejält.

    SvaraRadera