tisdag 27 mars 2012

tjugo grader varmt i mars

Även om det mesta med våren får mig på bättre humör finns det små saker som irriterar mig något så fruktansvärt just nu. Jag sitter och biter mig i kinderna för att inte skrika rakt ut under vissa lektioner i skolan och rymmer därifrån med Ellen så fort jag får chansen. Jag klarar helt enkelt inte av att varken se skymten av eller höra vissa personers röster. Men det är väl skit samma egentligen. Om två veckor är det påsklov och sedan är det bara några få veckor kvar till studenten och tills jag slipper allt.

Idag har det varit nästan tjugo grader varmt ute, vem älskar inte det? Vi hade en kort skoldag och under lunchen var jag och Ellen hemma hos henne, såg på Happy feet 2 och åt simplaste lunchen ni kan tänka er; makaroner och köttbullar. En rätt flummig lektion senare slutade vi och vi åkte mot stan. Ja, åkte, visst är det lite sorgligt att vi tar bilen överallt bara för att vi kan. Speciellt nu när det är så fint och man faktiskt vill gå. I vilket fall som helst hade jag beslutat mig för att få tag i ett par nya jeans, något jag inte lyckades med.

Efter många om och men åkte vi istället mot Göteborg. På vägen bestämde vi oss för att fönstershoppa på Allum men vi skulle ändå in i Göteborg för att köpa tyg till Ellens balklänning. Vi provade massa kläder på BikBok, Ellen köpte balskor och vi köpte lite basplagg på H&M. En sväng in på Max och sedan var vi helt slut. Sånt här gör mig så glad, att göra spontana saker när man har tid över.

Nu blir det lite kvällsmat och Top model Sverige. Imorgon ska jag hem till fina Felicia. På fredag åker hon iväg till Spanien i fyra veckor, hur ska jag klara mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar