måndag 12 mars 2012

ledigt, fast inte alls

Jag har insett hur otroligt lite tid det är kvar av min skoltid. Med denna veckan är det tre veckor till påsklov. Efter det är det sex veckor tills vi åker till Rhodos i en vecka och när vi kommer hem är det en skolvecka som det inte ligger några lektioner på. Det är alltså tio skolveckor kvar. Det är ingenting! Speciellt de kommande tre veckorna kommer jag behöva lägga i högsta växeln för att bli färdig med allt, inklusive projektarbetet. Jag hoppas på att kunna göra det så gott som färdigt under lovet, men just nu känns det väldigt tufft på den fronten.

Idag är vi lediga, men jag är i skolan ändå. Det har jag varit alla dessa fyra måndagar som vi egentligen varit lediga. Det känns fel att kalla det ledig, eftersom det inte är det vi är egentligen, men alla andra ser på det på det sättet så då får väl jag göra det med. På det sättet känner jag mig lite bättre som är i skolan ändå.

Det är tomt och kallt i mediahuset, som vanligt. Det skulle bli femton plusgrader utomhus idag, så skulle vilja säga att det är kallare inomhus än ute. I alla fall här. I och med att våren kommer återvänder även allergin. Man hinner glömma bort hur jobbig den är under vintern. Efter en tidig morgonpromenad igår och dessutom nästan två timmar vid fotbollsplanen med Ellen så kändes det överallt. I huvudet, i ögonen och näsan. Förhoppningsvis ska jag i alla fall slippa de hemska astmaanfallen jag fick förra våren när jag inte hade några mediciner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar