torsdag 1 mars 2012

effektivt

På väg hem från Göteborg - som för övrigt var fullkomligt underbart i kvällssolen - igår kväll med Ellen bestämde jag mig för att inte åka med fotogruppen till Göteborg idag. Jag hade helt enkelt ingen som helst lust och med huvudvärken som drabbar mig när jag minst behöver den kände jag att jag istället skulle sitta i skolan och skriva de texter jag inte skrivit under året. Så det gjorde jag minsann, alla tre! Jag kände mig riktigt effektiv när jag skrev klart två bokrecensioner och en kulturupplevelse. Där försvann mitt dåliga samvete för att jag inte åkte med dit där jag skulle varit under dagen.

Jag fortsatte min effektivitet när jag kom hem med att slå mig ner vid köksbordet för att en gång för alla få klart de förbannad MDK-frågorna. Det blev ett jäkla jobb när jag dessutom bestämde mig för att skriva in allihopa på datorn, vilket i och för sig blir lite extra läsning när man ändå håller på. Sammanlagt satt jag i två timmar med detta innan jag blev färdig. Nu känns det bra.

Häromdagen beställde jag hem ett gäng bilder som hamnade i postlådan igår. Det mesta var mobilbilder men det är förvånansvärt hur bra de ändå blir. Vissa inte lika bra som andra men ändå. Dessutom hittade jag polaroin.com så jag tog mig tid att göra några av bilderna till fejkade polaroidbilder, vilket även det blev riktigt bra. Så nu sitter det ett gäng polaroidbilder på min garderobsdörr, som ändå är fruktansvärt ful, och jag fyllde även på min andra dörr med lite Thailandsbilder.

Jag är i största allmänhet nöjd med den här dagen. Molnen skingrade sig framåt eftermiddagen och det har varit solsken sedan dess. Dock har jag inte hunnit njuta av det och nu är den på väg ner, men jag hoppas på en lika fin dag imorgon så jag kan ta en promenad efter skolan. Imorgon kväll ska vi ut och fira Moa i förskott, hon fyller nitton på söndag. Nitton? Jaha, fyllde hon inte arton alldeles nyss? Det känns som det var förra veckan vi var i Göteborg och överraskade henne med ett helt gäng tjejer på middag. Det blev så himla bra ju.

Det är äntligen mars och våren börjar kännas på riktigt. Jag går runt i converse och skinnjacka istället för iskalla utslitna stövlar och vinterjacka. Bara tre ynka månader kvar i skolan sen är det klart. Jag börjar dessutom få upp hoppet om att jag ska orka bli klar med allting, nästan i alla fall. Det är bara att göra det, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar