lördag 15 oktober 2011

Mitt i oktober

Ja, som jag sa så hade jag tänkt ta det lugnt och inte göra någonting annat än ta hand om mig själv den här helgen. Jag trodde det skulle bli skönt och harmoniskt, men icke. Istället har jag nu lite lördagsångest för att jag inte träffar kompisar eller gör något annat just nu. Även om jag kanske inte är på det bästa humöret för det. Att det dessutom är en pojkvänsfri helg gör den ännu tråkigare.

Jag har iallafall fått gjort någonting idag som jag inte gjort de senaste tio åren, om inte mer. Jag har rensat i badrumsskåp och en utav fem lådor. Får se om jag orkar ta tag i de andra imorgon. Det var en hemskans massa grejer men jag slängde nästan allt. Gamla, äckliga toffsar och mascaror som låg och skräpade längst in i lådan. Nu är de borta och det är faktiskt ordning för en gångs skull. Något jag dock inte har fått gjort var att städa mitt rum.

Jag tog pappas räserbil mot Alingsås efter att vi varit och ätit middag hos farmor. Jag hade planerat att fota lillsjön, eller vad det nu är den kallas, precis vid solnedgång då jag vet att den brukar vara helt fantastisk. Idag däremot, var det inget speciellt över den alls. Jag satt där en stund och väntade på att något spännande skulle hända med ljuset från himlen men det hände inget så jag tröttnade. Efter lite krypande bland björklöv åkte jag hem igen, med ett litet snabbt stopp i Gräfsnäs - där det inte heller var något speciellt att fotografera idag. Besviken åkte jag hem och öppnade bilderna på datorn. En enda bild av dem överraskade mig positivt.


Under kvällen har jag bara legat i soffan och degat. Tvn hade inget bra att erbjuda och kallt är det med, så även om klockan bara är halv elva ligger jag nu i sängen och försöker värma mig under täcket. Jag lär somna ganska snabbt när jag stängt av datorn, mest av uttråkning. Anyway. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar