fredag 14 oktober 2011

Lördag. Eller nej, just det; fredag

Dagen har börjat allt annat än bra. Jag hade under natten lyckats få för mig att det skulle vara lördag nästa dag och att klockan inte alls skulle ringa och väcka mig klockan sex. Men, det gjorde den, och efter att ha tänkt "fan" högt för mig själv drog jag mig upp ur sängen. Magen är inte helt på topp, igår hände någonting med den som inte har gått över. Förmodligen blandningen att inte äta någon lunch och sedan träna stenhårt på ett Indoor walking-pass för första gången sedan i våras.  Efter det var jag alldeles skakig i hela kroppen och vräkte i mig så mycket pasta att jag fick magknip.

Fortsatte morgonen med att kolla på termometer; minus tre grader. Perfekt. Jag har inte haft pengar till att införskaffa de där riktigt tjocka, härliga tröjorna till hösten än så jag visste inte vad jag skulle ta på mig. Gick runt i jeans och linne fram till bara några minuter innan vi skulle åka. Slängde på mig en tunn, vit skjorta och min gosiga väst över. Problem solved.

Åkte bil med mamma till skolan, och tog över förarsätet när vi kommit fram till hennes jobb. Dock är det pappas, och inte mammas som jag är van vid, bil som står på parkeringen och väntar på att får köras hem av mig i eftermiddag. Jag har inte kört den en enda gång sedan jag fick körkort - och övningskörde den bara en endaste gång för längesedan - så jag är extremt rädd för att köra den. Den är helt annorlunda mot vad mammas gamla SAAB är. Kände bara på vägen mellan lasarettet och skolan att det är en kamp att klara köra den. Tur att jag bara ska köra på vägen jag kört tusentals gånger.

Kom även fram till att jag glömt kameran hemma så fort jag satte foten i mediahuset. Det är inte det bästa som kan hända när man ska ha foto b hela förmiddagen. Det är något med den här dagen som bara ropar misslyckande. Tur att det är fredag och att jag har en ledig, härlig helg framför mig. Jag har inte planerat att göra någonting annat än bara sitta hemma. Eller ja, förutom att städa mitt rum - som ser ut som jagvetintevad - och göra psykologiuppgiften. Och kanske åka och träna någon gång under söndagen, om jag vågar sätta mig i pappas bil. Och ja, just det. Imorgon kväll ska jag ta bilen och kameran med mig och åka till alla ställen som är så där underbart vackra vid den här tiden på året. Det är min helg det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar