lördag 29 oktober 2011

Just be true to who you are

Det är äntligen höstlov. Behovet efter ledighet har hängt över mig de senaste två veckorna och nu äntligen är den lediga veckan här. Det är en del som ska göras när vi kommer tillbaka till skolan igen, fram tills det är jullov, men jag vill inte tänka på det alls just nu. De här två dagarna ska jag ta det lugnt innan jag ska börja köra igång med projektarbetet ordentligt när lovet kommer. Jag måste.

Den här veckan har bara sprungit förbi. Inte för att det hänt något speciellt - förutom min och Erics två månaders-dag i torsdags ♥ - dagarna har bara gått fort ändå. Om man bortser från vissa små bagateller mår jag ganska bra också; så som huvudvärk och en visdomstand som förmodligen inte växer alls som den borde. Det skrämmer mig lite att behöva dra den. De båda kan ha en koppling till varandra med, eftersom tanden trycker på resten av tänderna och automatiskt blir till huvudvärk.

Annars är vi i full gång med att boka vår klassresa, äntligen. Även om inte hela klassen ska med på samma resa så tror jag det kommer bli väldigt bra. Jag är bara lite orolig över min budget just nu, pengarna bara försvinner. Speciellt när jag aldrig får jobba nu för tiden, tror det är dags för att söka det där jobbet jag tänkt söka ett tag nu. Ska bara skriva ett förbannat CV, vilket jag aldrig gjort förut så det kan ta ett tag. Jag som alltid har känt mig så säker på jobbfronten i och med att jag varit där sedan i åttan, jag har alltid haft extra pengar och kunnat hitta på saker som faktiskt kostar pengar. Nu har alla helt plötsligt flera tusenlappar mer än mig och jag känner mig fattig i jämförelse med dem. Jag trivs inte med det alls, därav jobbsökande på listan. Ja, jag borde skriva en lista på allt jag ska göra innan det här året är slut. Det är inte långt kvar nu.

Idag ska jag ta tag i mitt rum och städa där, det ser ut som bomben slog ner där under veckan och ingen har brytt sig om att plocka undan. Dock gjorde det susen att plocka undan alla kläder som hunnit hamna runt om på golvet under veckan.

Imorgon är det någon mässa i Göteborg som jag, mamma och pappa ska gå på. Det var både hus- och hem och något med turister och boende eller något i den stilen. Alltså ska väl hotellet i Thailand med på resan. Och dessutom ska jag köra till Göteborg för första gången någonsin. Tack och lov kommer jag ju ha pappa i bilen som kan alla vägar utan och innan, men det skrämmer mig lite ändå. Imorgon kväll ska min bror firas då han fyller år på tisdag. Det är väl vad den här helgen kommer gå ut på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar