torsdag 26 januari 2012

studentlängtan

Jag tar en vecka i taget. Tänker "snart är det helg igen" och sedan samma gång på gång. Det funkar faktiskt ganska bra, förutom att jag inte blir klar med något som jag borde bli klar med. En historiauppsats som ska vara färdig på måndag till exempel. Men den sätter jag mig med på lördag om jag inte blir färdig imorgon. Sedan sakerna som hänger i från tvåan och förra terminen. 

Inom en snar framtid kommer vi att boka en veckas semester till Grekland två veckor innan studenten. Det kommer kännas så bra att ha det bokat och färdigt så att man kan ha något att se fram emot. Inte för att man inte har det annars, men då vet man att är man inte färdig med allt innan dess är det kört. Det gäller bara att dra tummen ur röven och faktiskt göra det.

Jag fattar inte att det är så himla nära till studenten nu. Igår fick jag och några få till i våran klass våra studentmössor. Vi hoppade som små barn på julafton innan vi hade öppnat kartongerna och tagit fram dem, sedan satt vi och hade dem på oss ett bra tag. Jag kan inte annat säga än att det kändes riktigt bra! 

Mamma håller på och planerar maten inför studentdagen redan nu. Jag tror innerst inne att hon tycker att det är väldigt kul att få ordna med det, även om det verkar som att hon bara tycker att det är jobbigt. Åh, jag längtar så himla mycket!

Det här blev ett inlägg rakt utifrån luften, hade inte tänkt skriva något alls. Men så blir det ibland och det kanske är då det blir som bäst - eller som minst intressant. Nu ska jag sätta på kaffe som ska avnjutas tillsammans med muffinsarna jag bakade nyss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar