lördag 14 januari 2012

resväskor och flaskvatten

Sorgligt nog är det dags att börja hemresan redan imorgon bitti. Vi åker inte hem förrän måndag kväll men för att göra resan en aning kortare ska vi sova en natt i Phuket. Därför måste jag ta tag i att packa upp min resväska och försöka få ner allt igen. Det kommer bli en kamp. Att packa när man ska hem är inte alls lika spännande som när man ska åka bort. 

Det är inte många timmar sol vi får om dagarna nu, igår var det cirka trettio sekunder innan det började pisseregna och helveteslunchen kom. Vill helst inte tänka på det alls. På kvällen var vi dock och hämtade klänning och kostym hos skräddaren, nu hänger de inpackade i garderoben på rummet. Jag är så himla nöjd med min klänning! När jag fick prova den igår ville jag inte ta av mig den för jag kände mig så fin. Eric var minst lika snygg han. Vi gick sedan ensamma och åt på en restaurang som knappt syntes från vägen.

Det blir väldigt långtråkigt här när solen inte är framme. Det finns liksom ingenting att göra. Jag har läst ut båda mina böcker och är inte tillräckligt koncentrerad för att kunna börja på en ny. Det kanske är lika bra att komma hem och in i rutinerna igen.

Det första jag ska göra när jag kommer hem är att dricka ett redigt glas vatten ur kranen. Här kan man inte dricka kranvattnet men måste hela tiden dricka så det blir många plastflaskor om dagen. Sedan ska jag duscha och lägga inpackning i mitt stackars hår och sedan se några avsnitt Vampire Diaries. Förhoppningsvis blir det en fika med Ellen på eftermiddagen, jag ska bara se till att hålla mig vaken. Med tidsskillnaden på sex timmar är det en pina att försöka hålla sig uppe efter klockan fyra på eftermiddagen. 

Det känns konstigt att behöva gå tillbaka till skolan nu. Jag har verkligen ingen lust med det alls. Det finns ingenting där som lockar mig, inte ens att träffa någon. Jag hade hellre stannat här och börjat ett nytt liv. Men icke. Istället har jag en termin kvar i skolan och sedan en hel sommar med massa arbete innan jag kan åka hit igen. Men då ska jag baskemej stanna en längre tid och ta med mig Ellen. Vi har blivit erbjudna att jobba på hotellet och det kan man ju inte tacka nej till! Får man dessutom semester på det så varför tvivla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar