söndag 12 februari 2012

random tankar

Det är lov nu. Igen. Det känns inte som att det var längesedan vi började skolan, fast ändå är lovet så himla välbehövligt. Skolan är hemsk. Inte just för att vi har massvis att göra - vilket vi absolut inte har - utan för att själva stället får en att må dåligt. Atmosfären är illamåendeframkallande. Det är svårt att tänka sig att det bara är fyra månade kvar tills vi slipper sätta en fot där någonsin igen. Mindre än så till och med. Den femte juni tar vi studenten, och innan dess ska det hinna hända en massa annat roligt.

För det första bokade jag, Eric, Ellen och Adam en vecka i Grekland i slutet av maj. Så himla härligt att ha det framför sig. Jag känner hur jag fått upp motivationen ett snäpp bara tack vare det. Dessutom håller vi i familjen på och planerar att åka till London över helgen när pappa fyller femtio - vilket är helgen innan vi åker till Grekland. Tanken var ju att mamma och pappa skulle åka ensamma till just London den helgen - det var ju deras julklapp från mig, Christian och farmor - men eftersom bokningen misslyckades så ska vi nu istället åka hela familjen. Det är bara tre dagar så varför inte liksom! Och vem vill INTE åka till London igen, gud vad jag saknar den staden.

Även en sån liten sak som att min garderob är under renovering får motivationen att höjas lite till. Den har sett ut som ett bombnedslag alla de åtta åren jag haft mina kläder där och nu har vi äntligen tagit tag i att bygga om den. Igår stod jag hela förmiddagen och målade alla väggar, tak och lister två gånger. Så idag ska hyllor sättas upp och även en klädstång så jag kan hänga tillbaka mina kläder.

Jag planerar i mitt huvud att få klart alla skolarbeten mellan sport- och påsklovet. I alla fall det som går att göra klart, som det som jag inte blev klar med i tvåan och förra terminen. Projektarbetet är igång med, det är bara det värsta kvar; skrivandet. Jag vet att om jag bara kommer igång kommer det vara riktigt kul men det gäller att verkligen sätta sig ner och tänka till för att kunna göra det. Det är morgondagens projekt; det och att träna. Och möjligtvis städa mitt rum en aning.


Jag är dålig på det här med att blogga. Det intresserar mig inte längre. Istället skriver jag i min dagbok, eftersom ingen kan läsa den som de kan här. Här kan vem som helst läsa, om de bara hittar hit. Det känns inget vidare längre. Det jag känner att jag vill skriva om nu för tiden handlar mest om sånt som ingen borde behöva läsa om. Därför skriver jag det inte här. Istället läser jag andras bloggar och funderar på att efter studenten försöka starta upp en mer seriös blogg. Inte något som handlar om vad jag gör på dagarna utan verkligen planera. Jag tänker i alla fall starta en reseblogg när jag drar iväg till Thailand över vintern. Har jag redan startat en annan innan dess kommer resan såklart att hänga med i den, det är onödigt att ha flera stycken. Istället för att vara hemlig med att jag bloggar ska jag länka till Facebook och annat för att mina vänner ska kunna läsa. Det är ju egentligen det som är meningen med att blogga; att folk ska läsa. Ja, ni hör ju, den här bloggen är ingenting för mig. Jag vill inte att någon ska läsa - bara några enstaka - utan skriver bara för min egen skull. Jag har funderat över att kopiera in alla mina blogginlägg i worddokument och skriva ut dem, istället för att ha dem här.

Nu ska jag sluta. Ska titta på ett Glee-avsnitt innan jag tar tag i mig själv och lämnar sängen för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar