fredag 6 april 2012

långfredag

Jag måste bara få börja med att klaga lite. Det snöar. Den sjätte april, långfredagen, och det snöar. Hur sorgligt är inte det? Har knappt satt foten utanför dörren idag, förutom när jag åkte med Christian till farmor en sväng. Som om inte detta vore nog har jag fått en äcklig, irriterande vagel i ena ögat. Det gör förbannat ont och jag börjar nästan gråta hela tiden då den skaver på tårkanalen. Himla trevlig timing måste jag säga.

Nu är det i alla fall lov, äntligen! Det sista lovet någonsin och jag kommer få spendera alla lediga timmar med att göra färdigt mitt projektarbete som ska vara inne veckan efter lovet. Dessutom kommer det nationella prov och grejer efter lovet så det ska också förberedas ordentligt. Nu sätter slutspurten gång helt enkelt! Bara två små månader kvar, där en vecka går bort till Greklandsresan och diverse andra lediga dagar. Härligt, äntligen känner man att det verkligen börjar närma sig slutet.

Ikväll är det fest för Emma på Överrocken. För tillfället kan jag inte påstå att jag är speciellt peppad på detta, men det kommer nog under förfesten hos Pyttan och efter ett glas vin. Mamma och pappa är snälla som ger mig tre glas - på påse, himla kul tycker jag. Mamma har även lovat att hämta mig ikväll/inatt. Det känns också bra, trots att jag är lite orolig för att hon ska köra bil i det här vädret när sommardäcken redan är på. Men det ska nog gå.

Annars är halva familjen sjuka, det vill säga mamma och pappa. Mamma har legat hemma hela veckan, alltså har jag kunnat ta bilen till skolan varenda dag och fick även gå upp tidigt igår för att besiktiga den. Jag var nervös innan, fråga mig inte varför, men det var ju det simplaste någonsin. Bara att sitta och vänta medan allt kollades.

Sista lektionen igår blev inte av. Vi kom dit, läraren lurade i oss att hon skulle hålla föreläsning om Napoleon och skrattade gott åt våra miner efteråt. "Nä, jag skoja bara, vi skiter i det här", sa hon sen. Så jag kom hem strax innan tre och hade hela eftermiddagen hemma. Skönt!

Ska väl ta och slänga i mig något att äta innan jag ska gå - förhoppningsvis inte - till bussen i snöovädret. Glad är jag i alla fall för att Frida kör ikväll så jag slipper gå genom hela stan för att komma hem till Pyttan sedanö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar